Programma „Saņem OCTA polisi 2 minūtēs”, turpmāk tekstā – Programma, ir Portāla (www.letapolise.lv) bezmaksas pakalpojums. SIA „Apdrošināšanas un Finansu brokers” piedāvā Programmu, Portāla lietotājiem, ar mērķi celt klientu apkalpošanas kvalitāti un nodrošināt operatīvu OCTA polišu tirdzniecību mājas lapā www.letapolise.lv.
Programma ir attiecināma uz visiem lietotājiem, kuri Portālā pasūtījuši OCTA polises no sekojošām apdrošināšanas sabiedrībām – AAS Balta, ADB Gjensidige Latvijas filiāle, AAS BTA Baltic Insurance Company, ERGO Insurance SE Latvijas filiāle, Compensa Vienna Insurance Group ADB Latvijas filiāle, AAS Baltijas Apdrošināšanas Nams un veikuši OCTA polises apmaksu ar karti vai ātrajiem maksājumiem.
Iegādājoties apdrošināšanas sabiedrības If P&C Insurance AS Latvijas filiāle OCTA polisi, neatkarīgi no izvēlētā maksājuma veida (apmaksa veikta ar karti vai ātrais maksājums) OCTA polise stāsies spēkā 2 stundas pēc tās noformēšanas.
Gadījumā, kad OCTA polises spēkā stāšanas datums ir nākamā diena vai kāda cita diena pēc nākamās, Portāls garantē, ka OCTA polise stāsies spēkā nekavējoties ar esošās polises beigu termiņu.
Izņēmums ir gadījumi, kad apdrošināšanas sabiedrību Webservisi neatbalsta OCTA polišu izdošanu, piemēram, pielietojama invalīda atlaide, transportlīdzeklis, kas tiek apdrošināts izmantojot rēķins – uzziņa vai iegādes dokumentu datus. Šajos gadījumos sazinieties ar mūsu apdrošināšanas speciālistu (Mob. tālr.: +371 27888822 WhatsApp: +371 29450716).
Portāla lietotājiem garantējam, ka katru darba dienu (darba laikā no plkst. 09:00-18:00) izsniegsim OCTA polisi, un tā stāsies spēkā 2 minūšu laikā no brīža, kad maksājums saņemts un fiksēts SIA „Apdrošināšanas un Finansu brokers” bankas kontā.
Portāla operators negarantē, ka Portāls darbosies bez kļūdām un/vai traucējumiem. Programmu nav iespējams īstenot un tā nav spēkā gadījumos, kas saistīti ar tehniskajām kļūdām un/vai programmnodrošinājuma darbības traucējumiem, kad apdrošināšanas sabiedrību Webservisi to neatbalsta vai ir traucēta maksājumu apstrādes sistēmu darbība.
Personas dati
Informējam, ka mēs (SIA “Apdrošināšanas un Finansu Brokers”, Reģ. Nr. 40003438358) kā datu pārzinis apstrādājam datus, ar mērķi apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanai, tai sk. līguma noslēgšanai un izpildei, risku izvērtēšanai un apdrošināšanas gadijumu noregulēšanai. Ar šo Tu apliecini un esi atbildīgs, ka sniegtie dati ir patiesi un neaizskar trešo personu tiesības.
Lietošanas noteikumi
1. Vispārējā informācija
1.1. www.letapolise.lv ir publiska interneta
vietne (turpmāk tekstā – Portāls) tās darbību un apdrošināšanas pakalpojumus nodrošina
SIA “Apdrošināšanas un finansu brokers” (saīsinājumā – AFB), reģ. Nr. 40003438358
(turpmāk tekstā – Operators).
1.2. www.letapolise.lv Portāls paredzēts
apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanai. Pieejamo pakalpojumu lietošanas noteikumi,
nosacījumi un ierobežojumi ir saistoši visiem tā apmeklētājiem un/vai lietotājiem
(turpmāk tekstā – Lietotājs). Portālā piedāvātie pakalpojumi un informācija ir paredzēti
tikai privātai lietošanai.
1.3. Pirms uzsākt www.letapolise.lv lietošanu,
Lietotājam jāiepazīstas ar Portāla lietošanas noteikumiem un jāapliecina, ka ir
informēts par personas datu apstrādi, izdarot atbilstošu atzīmi. Ja Lietotājs nepiekrīt
noteikumiem, Lietotājam nav tiesību turpināt Portāla lietošanu. Atrašanās Portālā
lietotājam nerada līgumiskas attiecības, Lietotājs ir tiesīgs jebkurā brīdī Portālu
atstāt.
1.4. Portāls un tajā publicētais saturs veidots ar mērķi atvieglot nepieciešamās
informācijas ātru un kvalitatīvu saņemšanu. Operators patur tiesības mainīt Portāla
saturu un tā lietošanas noteikumus, tos publicējot interneta vietnē: www.letapolise.lv.
Operators ir tiesīgs izvietot saites uz sadarbības partneru un citām interneta vietnēm,
par kuru saturu ir atbildīgi attiecīgo vietņu pārvaldītāji.
1.5. Operators negarantē, ka Portāls darbosies bez kļūdām vai traucējumiem, kā
arī negarantē un nav nekādā veidā atbildīgs par apdrošināšanas sabiedrību un sadarbības
partneru kļūdām un/vai traucējumiem to IT sistēmu darbībā.
2. Apdrošināšanas polises pasūtīšana
2.1. Portālā iespējams pasūtīt OCTA polises no Operatora sadarbības partneriem
- AAS Balta, ADB Gjensidige Latvijas filiāle, AAS BTA Baltic Insurance Company,
ERGO Insurance SE Latvijas filiāle, Compensa Vienna Insurance Group ADB Latvijas
filiāle, AAS Baltijas Apdrošināšanas Nams, If P&C Insurance AS Latvijas filiāle.
Operatoram ir tiesības mainīt sadarbības partneru sarakstu.
2.3. Operators nav atbildīgs par Lietotāja nepareizi vai kļūdaini ievadītu informāciju.
2.4. Apdrošināšanas polises prēmiju (cenu) nosaka katra apdrošināšanas sabiedrība,
to aprēķins Portālā notiek izmantojot IT sistēmu automātisku integrāciju (turpmāk
tekstā – Webserviss) ar Apdrošināšanas sabiedrību IT sistēmām. Izņēmums ir gadījumi,
kad apdrošināšanas sabiedrību Webservisi neatbalsta OCTA polišu izdošanu, piemēram,
pielietojama invalīda atlaide, transportlīdzeklis, kas tiek apdrošināts izmantojot
rēķins – uzziņa vai iegādes dokumentu datus utml., Lietotājam jāsazinās ar AFB apdrošināšanas
speciālistu (Mob. tālr.: +371 27888822 WhatsApp:
+371 29450716).
2.5 Programma „Saņem OCTA polisi 2 minūtēs”
Programma „Saņem OCTA polisi 2 minūtēs”, turpmāk tekstā – Programma, ir Portāla
(www.letapolise.lv) bezmaksas pakalpojums.
SIA „Apdrošināšanas un Finansu brokers” piedāvā Programmu, Portāla Lietotājiem,
ar mērķi celt klientu apkalpošanas kvalitāti un nodrošināt operatīvu OCTA polišu
tirdzniecību mājas lapā www.letapolise.lv.
Programma ir attiecināma uz visiem Lietotājiem, kuri Portālā pasūtījuši OCTA
polises no sekojošām apdrošināšanas sabiedrībām – AAS Balta, ADB Gjensidige Latvijas
filiāle, AAS BTA Baltic Insurance Company, ERGO Insurance SE Latvijas filiāle, Compensa
Vienna Insurance Group ADB Latvijas filiāle, AAS Baltijas Apdrošināšanas Nams un
veikuši OCTA polises apmaksu ar karti vai ātrajiem maksājumiem.
Portāla lietotājiem garantējam, ka katru darba dienu (darba laikā no plkst. 09:00-18:00)
izsniegsim OCTA polisi, un tā stāsies spēkā 2 minūšu laikā no brīža, kad maksājums
saņemts un fiksēts SIA „Apdrošināšanas un Finansu brokers” bankas kontā.
Iegādājoties apdrošināšanas sabiedrības If P&C Insurance AS Latvijas filiāle
OCTA polisi, neatkarīgi no izvēlētā maksājuma veida (apmaksa veikta ar karti vai
ātrais maksājums) OCTA polise stāsies spēkā 2 stundu laikā no iegādes brīža (saņemta
apmaksa AFB bankas kontā).
Operators patur tiesības vienpusējā kārtībā bez jebkāda brīdinājuma grozīt un/vai
atcelt „Saņem OCTA polisi 2 minūtēs” programmu, tās noteikumus un nosacījumus, par
to izvietojot informāciju Portālā.
3. Apdrošināšanas polises apmaksa.
3.1. Ātrie maksājumi
3.1.1. Ar kredītkarti (MasterCard, Visa) un debetkarti (Maestro, Visa), ja to
izdevējbanka paredz maksājumus internetā un šī iespēja ir aktivizēta. Citai personai
izsniegtas maksājumu kartes un/vai maksājumu kartes datu izmantošana, tajā skaitā
preču un pakalpojumu iegādei, ir pretlikumīga. Par šādu noziedzīgu nodarījumu vainīgā
persona var tikt saukta pie atbildības saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanu.
3.1.2. American Express kartes netiek pieņemtas.
3.1.3. Izmantojot AS Swedbank, AS SEB bank, AS Citadele banka internetbankas
tiešo pieslēgumu (fiziskas un juridiskas personas).
3.2. Ar pārskaitījumu, apmaksājot priekšapmaksas rēķinu (AFB sagatavo rēķinu
un elektoniski nosūtīta uz Lietotāja norādīto e-pastu)
3.3. Skaidrā naudā vai ar karti birojā Rīgā, Tukuma ielā 6 (darba dienās, darba
laikā no plkst. 9.00 līdz 18.00).
3.4. OCTA apdrošināšanas polises tiek izsniegtas pamatojoties uz Sauszemes transportlīdzekļu
īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātas apdrošināšanas likumu (https://likumi.lv/ta/id/87547-sauszemes-transportlidzeklu-ipasnieku-civiltiesiskas-atbildibas-obligatas-apdrosinasanas-likums).
Pēc OCTA polises iegādes, pakalpojums nav anulējams. OCTA polise ir pārtraucama
un nauda, likumā noteiktajā apmērā, ir atgriežama gadījumos, kas atrunāti likuma
par Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātas apdrošināšanu
10.pantā.
3.5. Ja pasūtījumu nav iespējams izpildīt, Portāla Operators sazināsies ar Jums.
Pēc iesnieguma saņemšanas, naudas par neizpildītu pasūtījumu tiek atgriezta maksātāja
norādītajā kontā 5 (piecu) darba dienu laikā.
4. Apdrošināšanas polises sagatavošana
4.1.Ja polises apmaksa veikta izmantojot ātros maksājumus vai apmaksājot AFB
sagatavoto rēķinu, OCTA polise tiks sagatavoti tikai pēc apmaksas apstiprinājuma
saņemšanas (maksājumu apstrādes sistēma saņēmusi veikto maksājumu).
4.2. Ja maksājums veikts izmantojot tiešo pieslēgumu Swedbank, Citadele, Luminor
vai SEB bankai - maksājumu saņemsim nekavējoties un polisi noformēsim nekavējoties
pēc maksājuma saņemšanas darba dienās (darba laikā no 09:00-18:00), ja no citas
bankas - maksājumu darba dienā saņemsim 24 stundu laikā un polisi noformēsim divu
stundu laikā pēc maksājuma saņemšanas.
4.3. Par polises stāšanos spēkā, klients tiek informēts, nosūtot sms uz klienta
norādīto tālruņa numuru. Gadījumos, kad OCTA polise ir nepieciešama steidzami, Lietotājam
jāsazinās ar AFB apdrošināšanas speciālistu (Mob. tālr.:
+371 27888822 WhatsApp:
+371 29450716).
5.1. Operators nodrošina Portālā pasūtītās OCTA polises nosūtīšanu elektroniski
uz klienta noradīto e-pasta adresi;
5.2. OCTA polises oriģinālu iesējams saņemt personīgi, ierodoties SIA “Apdrošināšanas
un finansu brokers” birojā Rīgā, Tukuma ielā 6 (darba dienās no plkst. 9:00 līdz
18:00).
6. Apdrošināšanas polises spēkā stāšanās, izmaiņas un atgādinājumi.
6.1. OCTA apdrošināšana stājas spēkā pēc polises noformēšanas, par ko Lietotājs
saņem apstiprinājuma SMS uz tālruņa numuru, kuru norādījis veicot OCTA polises pasūtījumu
Portālā.
6.2. Gadījumā, kad OCTA polises spēkā stāšanas datums ir nākamā diena vai kāda
cita diena pēc nākamās, Operators garantē, ka OCTA polise stāsies spēkā nekavējoties
ar esošās polises beigu termiņu.
6.3. Ja portāla lietotājs kļūdaini norādījis sava mobilā tālruņa numuru un/vai
e-pasta adresi un nav saņēmis apstiprinājumu SMS veidā un/vai polisi savā e-pastā,
vai arī ir radušās šaubas par apdrošināšanas polises spēkā esamību, portāla lietotājam
ir pienākums pārliecināties par polises spēkā esamību sazinoties ar AFB apdrošināšanas
speciālistu (Mob. tālr.: +371 27888822 WhatsApp:
+371 29450716).
6.4. Portāla Lietotājam, tuvojoties apdrošināšanas perioda sākumam vai beigām
ir pienākums patstāvīgi pārliecināties par apdrošināšanas polises spēkā esamību
neatkarīgi no apstiprinājuma vai atgādinājuma sūtījuma saņemšanas vai nesaņemšanas
fakta.
6.5. Transportlīdzekļa reģistrācijas datu izmaiņu gadījumā portāla Lietotājam,
apdrošinājuma ņēmējam, transportlīdzekļa turētājam vai īpašniekam, ir pienākums
nekavējoties paziņot par izmaiņām brokerim izmantojot portālā norādīto e-pasta adresi
vai piezvanot uz portālā www.letapolises.lv norādīto tālruņa Nr. +37127888822.
6.6. Gadījumā, kad portāla lietotājs, apdrošinājuma ņēmējs, transportlīdzekļa
turētājs vai īpašnieks nav paziņojis par transportlīdzekļa reģistrācijas datu izmaiņām
6.5. punktā minētajā kārtībā, atgādinājuma par polises beigu termiņu nosūtīšana
netiek nodrošināta un Brokeris neatbild par zaudējumiem, kas varētu rasties vai
ir radušies apdrošināšanas polises spēkā neesamības gadījumā.
7. Izņēmumi un ierobežojumi
7.1. Portālā www.letapolise.lv izvietotā
informācija tiek atlasīta ar mērķi sniegt apdrošināšanas pakalpojumu Portāla Lietotājiem.
Portāla Operators nenes atbildību par kļūdām un nepilnībām, kuras radušās Portāla
saturā.
7.2. AFB nav atbildīgs par trešo personu veiktajām darbībām ar Portāla Lietotāja
personas datiem un kontaktinformāciju. Informācija par Privātuma politiku skatāma
www.financebroker.lv
7.3. Operators nav atbildīgi par zaudējumiem, tajā skaitā materiālajiem, kas
ir radušies vai var rasties nākotnē Portāla Lietotājam un/vai transporta līdzekļa
īpašniekam un/vai tiesīgajam lietotājam un/vai jebkurai trešai personai:
7.3.1. Sakarā ar zaudējumiem mantai un/vai veselībai;
7.3.2. Kas saistīti ar tehniskajām kļūdām un/vai programmnodrošinājuma darbības
traucējumiem, tai skaitā, bet neierobežojoties, ar Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijas,
Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju Biroja, Apdrošināšanas sabiedrību, Maksājumu
apstrādes sistēmu un/vai programmnodrošinājuma darbības traucējumiem;
7.3.3. Kas radušies Portāla lietotājam ievadot kļūdainu, neprecīzu, nepareizu
vai maldinošu informāciju;
7.3.4. Kas ir radušies Portāla lietotājam norādot nepareizu OCTA polises spēkā
stāšanās datumu.
8. Speciālie noteikumi
Galējo polises cenu nosaka apdrošināšanas sabiedrība polises izrakstīšanas brīdī,
izņēmuma gadījumos, tā var atšķirties no Portālā uzrādītās. Šādos gadījumos Operators,
pirms polises izrakstīšanas, informēs Portāla lietotāju par izmaiņām. Portāls patur
tiesības vienpusēji anulēt kļūdaini izrakstītos rēķinus un apdrošināšanas polises.
9. Informācija par apdrošināšanas starpnieka darbību.
Brokerim, saskaņā ar Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likuma
34.pantu, pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas, pienākums ir laikus sniegt klientam
šādu informāciju:
Ka apdrošināšanas starpniecības pakalpojumu, veicot apdrošināšanas piedāvājumu
vispusīgu analīzi, Klienta vārdā un interesēs sniedza SIA “Apdrošināšanas un finansu
brokers”, reģistrācijas numurs 40003438358, juridiskā adrese: Tukuma iela 6, Rīga,
LV-1002, tālruņa numurs: +37167613810, faksa numurs: +37167607741, elektroniskā
pasta adrese: info@financebroker.lv (turpmāk tekstā Sabiedrība), kura rezultātā
Klients izvēlējās slēgt augstāk norādīto apdrošināšanas līgumu. Apdrošināšanas brokera
atlīdzība par veiktajiem starpniecības pakalpojumiem saskaņā ar spēkā esošo likumdošanu
ir apdrošināšanas prēmijas sastāvdaļa, apdrošināšanas prēmiju un brokera atlīdzības
apmēru nosaka tikai apdrošinātāji.
Sabiedrība ir reģistrēta Finanšu un kapitāla tirgus komisijas uzturētajā Apdrošināšanas
un pārapdrošināšanas starpnieku reģistrā kā apdrošināšanas un pārapdrošināšanas
brokeru sabiedrība. Pārliecināties par Sabiedrības reģistrāciju Apdrošināšanas un
pārapdrošināšanas starpnieku reģistrā var pieprasot informāciju Finanšu un kapitāla
tirgus komisijai, kas atrodas Kungu ielā 1, Rīgā, LV-1050, vai arī Finanšu un kapitāla
tirgus komisijas Interneta mājas lapā www.fktk.gov.lv. Sabiedrībai nav ne tiešas,
ne netiešas līdzdalības nevienā apdrošināšanas komersantā vai nedalībvalsts apdrošinātājā,
kurš izveidojis nedalībvalsts apdrošinātāja filiāli Latvijas Republikā. Nevienam
apdrošināšanas komersantam, tā mātes sabiedrībai vai nedalībvalsts apdrošinātājam,
kurš izveidojis nedalībvalsts apdrošinātāja filiāli Latvijas Republikā, nav ne tiešas,
ne netiešas līdzdalības Sabiedrībā.
Sabiedrība ir sagatavojusi apdrošināšanas piedāvājumus un ieteikusi Klientam
izdevīgākos apdrošināšanas piedāvājumus, pamatojoties uz vispusīgu apdrošināšanas
piedāvājumu analīzi. Sabiedrība kā apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeru sabiedrība
nodarbojas ar apdrošināšanas starpniecību tikai Klienta vārdā un interesēs. Pirms
apdrošināšanas līguma noslēgšanas Sabiedrība, pamatojoties uz klienta sniegto informāciju,
ir noskaidrojusi Klienta prasības un vajadzības, kā arī iemeslus, kas ir par pamatu
Klientam sniegtajām konsultācijām par attiecīgo apdrošināšanas pakalpojumu. Šo informāciju
Sabiedrība ir sagatavojusi atbilstoši piedāvātā apdrošināšanas līguma sarežģītībai.
10. Datu aizsardzība, personas datu apstrāde un informācijas konfidencialitāte
Konfidencialitāte – visa informācija, kas tiek iegūta par Portāla lietotāju,
lietotājam veicot aprēķinus un pasūtījumus Portālā
www.letapolise.lv , tai skaitā personas dati,
telefonu numuri, e-pasta adreses, auto reģistrācijas dati, tiks izmantoti un apstrādāti
LR likumdošanā noteiktajā kārtībā.
Nododot Portāla rīcībā savu e-pasta adresi, pasta adresi un/vai tālruņa numuru,
Portāla lietotājs piekrīt saņemt atgādinājumus par polišu termiņiem un informāciju
par jaunumiem un izmaiņām Portālā www.letapolise.lv
11. Autortiesības
Visas intelektuālā īpašuma tiesības, kas attiecas uz Portālu
www.letapolise.lv , pieder tikai un vienīgi
SIA “Apdrošināšanas un finansu brokers” . Portālā publicētie zīmoli, uzņēmumu nosaukumi
un reģistrētās preču zīmes ir to īpašnieku īpašums un ir aizsargāti LR likumdošanā
noteiktajā kārtībā. Portāla satura pavairošana, izplatīšana, uzglabāšana bez attiecīgas
SIA “Apdrošināšanas un finansu brokers” atļaujas ir aizliegta un sodāma LR likumdošanā
paredzētā kārtībā.
12. Strīdu un sūdzību izskatīšanas kartība
Visi strīdi, kas radušies saistībā ar Portāla lietošanu un tā lietošanas noteikumiem
risināmi savstarpēju pārrunu ceļā. Ja šāda veida strīdu risinājums netiek panākts,
tad tie risināmi LR likumdošanā paredzētajā kārtībā.
Ikvienai personai ir tiesības ārpustiesas ceļā iesniegt sūdzību Sabiedrībai gan
rakstveidā, gan arī mutiski Sabiedrības atbildīgajai personai. Sūdzības iesniedzējam
vienlaikus ar sūdzības iesniegšanu ir pienākums nodot Sabiedrībai, vai mutiskas
sūdzības gadījumā Sabiedrības atbildīgajai personai visu viņam zināmo informāciju
un dokumentus, kas pamato sūdzībā norādītās pretenzijas cēloņus, faktus un apstākļus.
Saņemto sūdzību Sabiedrība izskata un atbildi sūdzības iesniedzējam sniedz ne vēlāk
kā viena mēneša laikā no sūdzības saņemšanas dienas, bet, ja sūdzības izskatīšanai
ir objektīvi nepieciešams ilgāks laiks, Sabiedrība sūdzību var izskatīt un atbildi
sūdzības iesniedzējam sniegt ne vēlāk kā četru mēnešu laikā no sūdzības saņemšanas
dienas, informējot sūdzības iesniedzēju par termiņa pagarināšanu. Sūdzības iesniedzējam
ir tiesības pārsūdzēt Sabiedrības atbildi uz viņa iesniegto sūdzību likumā noteiktajā
kārtībā.
13. Apdrošināšanas terminu skaidrojums
13.1. OCTA standartlīgums ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts attiecībā
uz:
13.1.1. Latvijas Republikā reģistrētu vai atsavinātu transportlīdzekli;
13.1.2. citā valstī atsavinātu vai no uzskaites noņemtu transportlīdzekli, lai
to izvestu no attiecīgās valsts un reģistrētu Latvijas Republikā;
13.2.3. Latvijas Republikā nereģistrētu transportlīdzekli, kurš aprīkots ar speciālām
Ceļu satiksmes drošības direkcijas vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras izsniegtām
tirdzniecības numura zīmēm tirdzniecībai paredzēta transportlīdzekļa pārvietošanai
uz tirdzniecības vai glabāšanas vietu vai arī izmēģinājuma braucieniem ar šādu transportlīdzekli.
Lai noslēgtu standartlīgumu attiecībā uz jaunu un Latvijas Republikā, kā arī citās
valstīs agrāk nereģistrētu transportlīdzekli, to vispirms reģistrē Latvijas Republikā.
Standartlīgums ir spēkā Eiropas Ekonomikas zonas valstīs un citās valstīs, kas pievienojušās
2002.gada 30.maija daudzpusējam nolīgumam starp Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstu
un citu asociēto valstu nacionālajiem apdrošināšanas birojiem.
13.2. OCTA + ir obligātās civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšana (OCTA)
ar apdrošināšanu kompāniju piedāvātajiem papildus segumiem. Dažādas apdrošināšanas
kompānijas piedāvā atšķirīgas papildus seguma iespējas, piemēram, OCTA polisi ar
transportlīdzekļa zādzības un laupīšanas riska apdrošināšanu.
13.3. Robežapdrošināšanas līgums ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts
attiecībā uz transportlīdzekli, kurš reģistrēts valstī, kas nav Eiropas Ekonomikas
zonas valsts, ja tā vadītājs nevar uzrādīt Latvijas Republikas teritorijā spēkā
esošu transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas
līgumu. Robežapdrošināšanas līgums ir spēkā Eiropas Ekonomikas zonas teritorijā.
13.4. Starptautiskais apdrošināšanas līgums (Zaļā karte) ir apdrošināšanas līgums,
kas tiek noslēgts attiecībā uz transportlīdzekli, kurš reģistrēts Latvijas Republikā
un piedalās ceļu satiksmē valstī, kas ir Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts. Par
starptautisko apdrošināšanas līgumu (Zaļo karti) uzskatāms arī tāds starptautiskais
apdrošināšanas līgums, kas noslēgts attiecībā uz transportlīdzekli, kurš reģistrēts
valstī, kas nav Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts, ja šāda līguma noslēgšana paredzēta
starptautiskajos līgumos. Zaļā karte ir spēkā apdrošināšanas polisē norādītajās
valstīs. Latvijas Republikā reģistrēta transportlīdzekļa īpašnieks starptautisko
apdrošināšanas līgumu var noslēgt tikai ar apdrošinātāju, kas ir Transportlīdzekļu
apdrošinātāju biroja biedrs.
13.5. Pašrisks ir naudas izteiksmē vai procentos izteikta apdrošinātā objekta
vērtības daļa vai laika periods (apdrošinātā objekta lietošanas pārtraukšanas gadījumā),
kuru apdrošināšanas līgumā noteiktajos gadījumos apdrošinātājs atskaitīs no apdrošināšanas
atlīdzības un Klientam būs jāsedz pašam.
13.6. Virsapdrošināšana. Ja apdrošinājuma summa apdrošināšanā pret zaudējumiem
un bojājumiem saskaņā ar vienu vai vairākiem apdrošināšanas līgumiem attiecībā uz
vienu un to pašu apdrošināto risku pārsniedz apdrošinātā objekta vērtību (virsapdrošināšana),
Klientam un apdrošinātājam ir tiesības prasīt tās samazināšanu apdrošināšanas līgumu
noslēgšanas hronoloģiskā secībā, sākot no pēdējā apdrošināšanas līguma, līdz šī
summa nepārsniedz apdrošinātā objekta vērtību. Ja apdrošināšanas gadījums ir iestājies,
pirms notikusi apdrošinājuma summas samazināšana virsapdrošināšanas gadījumā, apdrošinātājs
izmaksās Klientam apdrošināšanas atlīdzību tādā apmērā, kādā tā būtu jāizmaksā,
ja apdrošinājuma summa būtu vienāda ar apdrošinātā objekta vērtību.
13.7. Zemapdrošināšana. Ja apdrošinājuma summa apdrošināšanā pret zaudējumiem
un bojājumiem saskaņā ar vienu vai vairākiem apdrošināšanas līgumiem attiecībā uz
vienu un to pašu apdrošināto risku ir mazāka par apdrošinātā objekta vērtību (zemapdrošināšana),
apdrošinātājs izmaksās Klientam apdrošināšanas atlīdzību tādā proporcijā, kāda ir
starp apdrošinājuma summu un šo zemapdrošināšanas vērtību, ja apdrošināšanas līgumā
nav paredzēts citādi.